Feedback-ul si libertatea de expresie

Am mai scris despre faptul ca este important sa fie completat formularul de feedback de catre studenti si consider in continuare acelasi lucru, pentru ca este cea mai importanta modalitate prin care studentii pot schimba ceva la o materie din facultate.

Ar trebui insa ca facultatea, profesorii ei si studentii sa stie ca libertatea de exprimarea este un drept, nu o obligatie, iar impunerea ei ca obligatorie in lipsa unui regulament nu este utila nimanui si nu stiu cat este de legala. In democratie, nu poti obliga pe nimeni sa faca ceva, pentru ca devine ilegal sau imoral, cu atat mai mult cu cat regulamentele si legile nu mentioneaza aceste lucruri ca fiind obligatorii.

In plus, regulamentul UPB obliga titularii de curs sa treaca notele in carnet, la cererea studentului, fara nici o alta constrangere. Iar trecerea notelor in catalog reprezinta o obligatie clara a fiecarui profesor, iar notele trebuie trecute doar in timpul sesiunii.

Un alt aspect relevant, desi nu mai are legatura cu lucrurile cu adevarat importante cum ar fi dreptul la expresie si respectarea regulamentelor stabilite de UPB, il reprezinta utilitatea feedback-ului. Cele mai utile feedback-uri au fost cele gandite, elaborate, poate chiar in mai mult de o ora, la care sunt convins ca studentii s-au gandit un pic inainte sa le completeze, vor ajunge sa dispara daca studentii sunt obligati sa completeze formularul de feedback imediat dupa examen, sub constrangerea ca nu vor afla notele in caz contrar.

In acest moment, consider ca este o decizie foarte proasta, impotriva regulamentelor si care nu va fi utila, desi probabil ca va fi aplicata la cateva materii.

Advertisements

7 responses to “Feedback-ul si libertatea de expresie

  1. Sunt atât de multe schimbări produse anul ăsta în modul în care se dă feedback-ul încât mă gândesc dacă ele sunt rezultatul unei analize atente cu scopul de a face ceva benefic sau sunt doar câteva schimbări ghidate pe fond politic și/sau din dorința de a ascunde lucruri.

    Mă refer aici nu doar la obligativitatea de a da feedback în ziua X la ora Y de toată lumea și condiționarea obținerii notei în acest mod dar și faptul că de acum Moodle nu mai permite asistenților vizualizarea feedbackului deși e exact aceeași versiune ca anul trecut și anul trecut se putea.

    Oricum, voi reveni asupra acestui aspect.

  2. Răzvan Deaconescu

    Abordarea actuală survine ca urmare a faptului că, din punct de vedere statistic, se dau puține feedback-uri. Nici eu nu consider metoda actuală cea potrivită, dar este cea care dă soluții. Și este cea care poate va încuraja studenții să dea, din interes, feedback – fără mașinațiuni ulterioare de obligativitate.

    În momentul de față, libertatea de expresie încurajează neimplicarea și delăsarea în ceea ce înseamnă feedback. Trend vizibil statistic pe măsura trecerii anilor – pe măsură ce trec anii în facultate se primesc mai puține feedback-uri. De-asta măsura curentă. Acum să vedem dacă va ieși.

    Cred că o post mai util și care ar putea oferi mai multe răspunsuri și de ce nu, întrebări, este: “De ce nu dau studenții feedback?” (generalizând, desigur; sunt materii care primesc foarte mult feedback și mulți studenți care dau constant feedback).

  3. Eu cred ca daca 20-30% dintre studenti dau feedback, numarul lor reprezinta un esantion statistic reprezentativ. In plus, mi se pare normal sa incercam sa convingem studentii sa dea feedback explicandu-le necesitatea acestuia la ore si inainte de examene, apoi sa decida daca au ceva de spus sau nu. Am mai spus ca sunt sanse ca feedback-ul pe fuga sau de la studenti care nu sunt inteesati sa il dea sa devina nereprezentativ, din pacate.

  4. Eu sunt de acord cu ce spune Razvan. Sunt de parere ca motivul principal pentru care studentii nu dau feedback este comoditatea. Cand le-am pus o hartie in fata si le-am cerut sa completeze au facut asta fara nici un comentariu. Acum sunt prea comozi sa dea un click sau nu pot sa dea feedback pentru ca nu au la ce deoarece nu prea au trecut pe la curs/laborator.

  5. Dupa logica asta, studentii de la RL merita 10 pentu feedback-ul de la [1]?

    Claudiu

    [1] http://www.facebook.com/pages/EPIC-FAIL-Tema-2-RL/191228374304724

  6. Situația putea fi rezolvată elegant de profesori.

    Ar fi putut spune că dacă dau 50% feedback toată lumea primește o zecime în plus la notă. De exemplul la LFA se cere 90%. Eu sunt convins că nu o să se strângă atâtea..

  7. De ce să se vâneze o zecimală în plus?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s